Klachten
Wat is een klacht?
Een klacht over de gezondheidszorg kan om meer kwesties gaan dan medische fouten. Het gaat om zaken die volgens u anders hadden moeten of kunnen verlopen. De aard en de ernst van de klachten kunnen dus zeer verschillend zijn.
Uw klacht bespreken?
Als u een klacht hebt, is het zinvol er eerst met ons over te praten. Veel klachten ontstaan door misverstanden, deze lossen we graag met u op. Uw klacht geeft ons de kans iets te herstellen en te verbeteren. Dat kan ook andere patiënten ten goede komen.
Tips voor de aanpak van zo’n gesprek:
- Reageer zo snel mogelijk
- Maak een aparte afspraak als uw kwestie niet snel kan worden afgedaan
- Schrijf op waarover u wilt praten
- Bedenk van tevoren wat u met het gesprek wilt bereiken
- Probeer het gesprek zo zakelijk mogelijk te houden
- Neem zo nodig iemand mee ter ondersteuning
- Wees bereid samen tot een oplossing te komen
- Geef ons de kans zaken te herstellen
Wilt u uw klacht melden? Klik dan op de link hieronder om door te gaan naar het klachtenformulier:
Klachtenformulier
Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Samen komen we er uit!